Ти – керівник відділу, мама, дружина, досвідчений спеціаліст у своїй галузі? Та які б ще ролі тобі не були притаманні, ти живеш у світі, де щодня потрібно виконувати багато задач і намагатися встигати все. Та як це зробити?
Щоб балансувати між роботою, побутом, сім’єю та зберігати власний ресурс треба вміти організовувати свій час ефективно. Для цього спробуємо розібратися в тайм-менеджменті та методах планування, які ти зможеш застосувати, як в домашніх справах, так і для виконання професійних завдань.
8 кроків до успішного керування часом
Крок 1. Напиши плани на найближчий період (день, тиждень, місяць). Радимо почати з меншого періоду – дня. Використовуй google keep, Phone note, будь-який зручний додаток, хоч звичайний блокнот чи аркуш А4. Головне – щоб тобі було комфортно.
Крок 2. Розстав пріоритети. Пропонуємо використовувати 3 критерії: дуже важлива і термінова задача, важлива, але може почекати й задача, яку легко відкласти на потім. Придумай і дай кожному виду задач спеціальний знак, символ чи колір, щоб орієнтуватися в списку.
Крок 3. Проаналізуй, в який період дня ти найбільш ефективна. Комусь найскладніші задачі даються зранку, комусь навпаки ввечері. Обов’язково враховуй це при плануванні та організації часу. На реалізацію кожної задачі знаходь період, коли в тебе достатньо ресурсу. У високий за ефективністю період виконуй більш відповідальну задачу, справу або частину великої складної справи, для якої в інший час просто фізично не матимеш сил.
Крок 4. 3найди (методом спроб і помилок) свою методику планування. На початку тобі може здаватися, що всі ці методики нудні та потребують детального розпису, але це не так. Важливо лише звикнути у перші тижні. (Перелік методик знайдеш нижче).
Крок 5. Делегуй і проси про допомогу. Використовуй можливості, що є під рукою, просто зараз, щоб розвантажити себе: попроси посидіти з дитиною бабусю або сходи разом із дитиною до дитячого простору, в якому є аніматори. Так ти зможеш годину попрацювати, поки малюк буде зайнятий. Ще можна замовити доставку, а замість приготування їжі зайнятися робочими справами.
Крок 6. Викреслюй зайве. На початку ти можеш написати занадто багато задач, і деякі з них просто стануть неактуальні. Тому від якихось пунктів плану прийдеться відмовиться. Не вини себе, вчись бути гнучкою, відмовлятися й змінювати свої задачі в процесі реалізації.
Крок 7. Відмічай все виконане за день. Коли ти помічаєш задачу, як виконану, ставиш галочку чи хрестик, в тебе підвищується впевненість у власних силах, з’являється відчуття самодостатності й бажання діяти далі.
Крок 8. Заохочуй себе наприкінці дня незначними приємностями, обов’язково хвали себе. Пам’ятай, що навіть великий шлях складається з маленьких кроків. Ми знаємо, що ти справді молодець!
Ефективні методики планування
Метод №1. Жабки та слони. Полягає в тому, що є невеличкі щоденні, не завжди приємні справи – «жабки», та великі й важливі справи «слони». «Жабку» можна «з’їсти» – зробити за раз, а от «слона» треба розділити на частини та виконувати потрошку. Тобто неприємні, рутинні справи потрібно не відкладати, а здійснювати одразу; великі ж краще розподіляти на частини й частинами реалізовувати.
Метод №2. Метод помідора. Головне в ньому – чіткий таймінг. Тобі потрібно включати таймер перед початком виконання будь-якої задачі на 25 хвилин, потім давати собі відпочити 5 хвилин. В такому режимі треба попрацювати 4 рази, а потім зробити велику перерву в 15 хвилин.
Метод№3. 1-3-5. Полягає в тому, що кожен день ти присвячуєш одній великій справі, трьом менш важливим завданням, і п’яти зовсім маленьким. Тут, основне – це правильно розставити пріоритети, зрозуміти черговість задач і не “забивати” на ті, що треба виконати першими.
Головне – зробити перший крок, розпочати. Ти обов’язково впораєшся! Ми в тебе віримо.